Loading
Telefon :
+90 532 336 01 28
Adres :
Fetih Mahallesi, Libadiye Caddesi, Tahralı Sokak, Kavakyeli İş Merkezi, A Blok, Kat;4, Daire;11 Ataşehir/İstanbul  
İnfo@arpmedya.com.tr

Marka Kimliğinizi Güçlendirmek İçin Logonuzu Nasıl Geliştirmelisiniz?

Logonuzu kaç kere değiştirebileceğiniz ve bunun markanızı nasıl etkileyeceği girişimcilerin temel sorunlarından biridir. Bunu yeniden markalaşma olarak adlandırabiliriz. Bu süreçte aklınıza takılanlara yardımcı olabilecek 6 madde hazırladık sizin için;

  • Logonuzu Ne Zaman Yeniden Tasarlamalısınız?

İki sebepten dolayı logo değiştirmeye ihtiyaç duyabilirsiniz; ya satışlarınız sürekli düşüyor ve müşterilerinizi kaybediyorsunuzdur ya da büyük ölçüde firmanızın yönünü değiştiriyorsunuzdur.

  • Hedef Kitlenizi Yeniden Belirleyin

Logonuzu yeniden tasarlamadan önce göz önünde bulundurmanız gereken ilk şey onu kimin için yaptığınıza karar vermektir. Örneğin, hedef kitleniz daha genç insanları içeriyorsa, ilgi alanlarına ve tercihlerine göre mesajı, çizgileri, renkleri ve şekli seçmelisiniz. Logoda yapılan değişikliklerde ufak bir hata olsa bile hedef kitlenin beğenmemesi korkunç bir etki yaratabilir.

  • Eski Logonuzun Bazı Parçalarını Saklayın

Eski logonuzu hiçbir zaman tamamen kaldırmayın. Neyin kalacağına karar veremiyorsanız müşterilerinize bir anket yaparak onlara danışmayı tercih edebilirsiniz.

  • Basit Tutun

Karmaşık bir logo asla mesajınızı iletemez. Hiçkimse logonuzu bir sanat eseri gibi uzun uzun incelemez, herkes maksimum birkaç saniye görüp geçecektir. Bu yüzden çok fazla detayı olan logolar kullanıcılar tarafından anlaşılmıyor. Modern Tasarım trendlerine göre minimalist fikirlere yönelmek en iyisi.

  • Slogana Dikkat Edin

Logo ve slogan her zaman birlikte görünür. Logonuzu yeniden tasarlıyorsanız, sloganınızı da yeniden şekillendirmeniz gerekir. Slogan, logonuza karşılık gelmeli ve işinizin özünü içermelidir. Dikkat edilmesi gereken diğer bir şey de, sloganın insanların kolayca hatırlayabileceği şekilde olması gerektiğidir. Sade ve güçlü bir slogan ile logoyu eşleştirmelisiniz.

  • Pazara Yerleştirme

Bu adımları tamamladıktan sonra logonuzu kullanmaya başlamadan hemen önce profesyonel tasarımcıların ve sadık müşterilerin yorumlarını alabilirsiniz.

Sonuç Olarak;

Her işletme sahibinin ilgilenmesi gereken birçok faktör var.

Takip ettikleri her sürecin nihai amacı, müşterilerin gereksinimlerini ve ihtiyaçlarını karşılamak ve onların gözünde işletmeniz için benzersiz bir kimlik oluşturmaktır. İyi tasarlanmış bir logo oluşturarak, hedef kitlenizin gözünde markanız ve işletmeniz için benzersiz bir kimlik oluşturmaya bir adım daha yaklaşabilirsiniz. Markanızı nasıl geliştirebileceğimizi ve ürün veya işletmeniz için nasıl logolar yapabileceğimizi görüşmek isterseniz, bize e-posta gönderin: info@arpmedya.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir